Sdružení SIMAR spouští kampaň "Dotazník na pohodu" pro šťastné respondenty a kvalitní a šťastná data

26. 01. 2024

V rámci oborové iniciativy v projektu "PRO VÝZKUM" s radostí oznamuje sdružení SIMAR spuštění projektu zaměřeného na spokojenost respondentů ve výzkumu a tím dlouhodobé udržení kvality dat.


O projektu:

Iniciativa s názvem "Dotazník na pohodu" zahrnuje soubor jednoduchých, avšak klíčových pravidel, která mají pomoci nejen k získání cenných dat, ale také k radosti respondentů. Členové agentur vycházeli při tvorbě pravidel ze svých bohatých zkušeností a shrnuli je do šesti doporučení:

  • Využijte odborníka při tvorbě dotazníku.
  • Ulehčete lidem odpovídání.
  • Hlídejte délku dotazování.
  • Otestujte dotazník před spuštěním.
  • Vyhodnocujte spokojenost s dotazníkem.
  • Ukazujte respondentům, proč odpovídali.


Kromě jednostránkové vizuální podoby "Dotazníku na pohodu" jsme připravili také tříminutové vzdělávací video, dostupné v plné délce i ve zkrácené ochutnávkové verzi.

Delší verze videa:


Kratší verze videa:


Proč je to důležité:

Odborníci ve výzkumných agenturách si uvědomují, že pro výzkumný projekt je důležité vytvořit profesionálně navržený dotazovací nástroj. Respondenti věnují výzkumnému projektu svůj čas a energii, a tak je v zájmu všech postupovat co nejefektivněji. "Dotazník na pohodu" zdůrazňuje společnou odpovědnost klientů a agentur, a proto spouštíme aktivní kampaň, na které spolupracují odborníci z oboru se svými klienty. 


Spouštěcí událost vzdělávací kampaně:

Vzdělávací kampaň začíná v předvečer mezinárodního Dne ochrany osobních údajů, který připadá na 28. ledna. Jednotlivé agentury se do kampaně zapojí 29. ledna, přičemž každý odborník přispěje něčím unikátním.


Více o "Dotazníku na pohodu" a doporučeních pro získání kvalitních dat a spokojených respondentů si můžete přečíst zde.

Více o iniciativě PRO VÝZKUM se dozvíte zde, Desatero ochrany osobních údajů pak najdete zde.


Pro více informací kontaktujte: Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR

Krátké zprávy

Certifikace PRO VÝZKUM

13. 02. 2024

Agentury se zavazují dodržovat výzkumné desatero ochrany osobních údajů a od roku 2024 také principy obsažené v pravidlech dotazníku…

Sdružení SIMAR spouští kampaň "Dotazník na pohodu" pro šťastné respondenty a kvalitní a šťastná data

26. 01. 2024

V rámci oborové iniciativy v projektu "PRO VÝZKUM" s radostí oznamuje sdružení SIMAR spuštění projektu zaměřeného na spokojenost…

Korespondenční volba má větší podporu u mladých a vysokoškolsky vzdělaných.

18. 01. 2024

Korespondenční volbě je nakloněna téměř polovina Čechů. Téměř pětině to je naopak jedno a nepovažují tak pravděpodobně téma za důležité.

SIMAR v roce 2024: děkujeme za 30 let spolupráce

05. 01. 2024

S novým rokem 2024 přicházíme s radostným oznámením – SIMAR letos oslaví 30 let působení v oblasti výzkumu trhu, veřejného mínění…

Petr Pavel zlepšuje náhled na funkci prezidenta.

07. 12. 2023

Bývalí prezidentští kandidáti mohou zvýšit zájem o evropské volby.

Děti ve věku 12–13 let komunikují s vrstevníky hlavně online, ze sítí tráví čas hlavně na TikToku, říká studie Děti a nová média

29. 11. 2023

Dětský svět v dnešní době do velké míry ovlivňují média a technologie, což se odráží na způsobech jejich trávení volného času, možnostech…

Češi se otevírají umělé inteligenci. Roste počet lidí, kteří si vyzkoušeli ChatGPT, třetina očekává vliv na své zaměstnání

15. 11. 2023

Pětina obyvatel České republiky již vyzkoušela systém na bázi umělé inteligence ChatGPT, užitečným ho pak shledává 7 z 10 z nich.…

Absence léků v českých lékárnách

13. 11. 2023

Český národní panel je součástí společnosti European National Panels, která sdružuje panely v 6 evropských zemích (České republice,…